Уповноважений з питань запобігання та виявлення та виявлення корупції інформує |
![]() |
П'ятниця, 11 серпня 2017, 00:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Уповноважений з питань запобігання та виявлення корупції - начальник відділу ведення Державного реєстру виборців - Бачкай Вікторія Юріївна Місто Виноградів, вул. Миру 43, 3 поверх, кабінет 303 (приміщення будинку побуту) тел. (03143) 2-62-17 e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Прийом дзвінків з повідомленнями про корупційні правопорушення здійснюється з пн - пт (крім вихідних та святкових днів) з 08:00 по 16:00 за київським часом. Особистий прийом громадян здійснюється кожної першої та третьої п'ятниці місяця з 09:00 по 12:00 годину у кабіеті №303. Зразок повідомлення про корупцію ШАНОВНІ КРАЯНИ! Згідно ч. 1 ст. 53 Закону України «Про запобігання корупції», викривач - особа, яка за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, повідомляє про порушення вимог цього Закону іншою особо ю. ГАРАНТІЇ ДЕРЖАВНОГО ЗАХИСТУ ВИКРИВАЧІВ Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривачі), перебувають під захистом держави, право на захист у особи виникає у зв'язку з повідомленням нею про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою. ГАРАНТІЇ ЗАХИСТУ ЩОДО АНОНІМНОСТІ ТА НЕРОЗГОЛОШЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ВИКРИВАЧІВ Передбачена Законом України «Про запобігання корупції» можливість повідомляти інформацію анонімно (частина п'ята статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»). ГАРАНТІЇ ЗАХИСТУ ЗА НАЯВНОСТІ ЗАГРОЗИ ЖИТТЮ, ЖИТЛУ, ЗДОРОВ'Ю ТА МАЙНУ Якщо у зв'язку із здійсненим повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» існує загроза життю, житлу, здоров'ю та майну осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, або їх близьких осіб, правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві» (частина друга статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»). ГАРАНТІЇ У СФЕРІ ЗАХИСТУ ТРУДОВИХ ПРАВ До особи, яка здійснила повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» або члена її сім'ї, у звʼязку зі здійсненням такого повідомлення не можуть бути застосовані наступні заходи: звільнення або примушення до звільнення; ГАРАНТІЇ ЗАХИСТУ У АДМІНІСТРАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ Національне агентство з питань запобігання корупції може бути залучене як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача у справах щодо застосування керівником або роботодавцем чи створення ним загрози застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) у зв'язку з повідомленням ним або членом його сім'ї про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" іншою особою (частина третя статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України). ГАРАНТІЇ ЗАХИСТУ У ЦИВІЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ У справах щодо застосування керівником або роботодавцем чи створення ним загрози застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) у зв'язку з повідомленням ним або членом його сім'ї про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" іншою особою обов'язок доказування правомірності прийнятих при цьому рішень, вчинених дій покладається на відповідача (частина третя статті 81 Цивільного процесуального кодексу України).
В даному інформаційному листку наведено перелік державних установ, до яких Ви можете звернутись з пропозиціями до заходів щодо підвищення ефективності протидії корупції, посилення відомчого контролю за дотриманням принципів прозорості та відкритості діяльності органів державної влади, повідомити про протиправні, корупційні дії (бездіяльність) та рішення службових осіб, в залежності від наданих законодавством органам влади повноважень.
Примітка: лист в електронній формі не є офіційним зверненням, він не підпадає під дію норм Закону України "Про звернення громадян", зокрема щодо відповідної реєстрації та надання відповіді протягом 30 діб. Інформація, яку Ви надішлете в електронному вигляді, може бути взята до відома представниками влади.
ПАМ'ЯТКА ДЕКЛАРАНТУ! Шановні декларанти! 1 січні 2018 року розпочався черговий етап подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Просимо Вас відповідально поставитись до змісту інформації, яку ви зазначаєте у декларації. Зверніть увагу, що більшість інформації, необхідної Вам для заповнення декларації, міститься у відкритих державних реєстрах: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно https://kap.minjust.gov.ua/services... Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Тут ви можете знайти інформацію для заповнення розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб'єкт декларування або члени його сім'ї». Єдиний державний реєстр МВС. Він містить інформацію про транспортні засоби, які перебувають у особи на праві власності чи користування. Реєстр застрахованих осіб Пенсійного фонду України. Такий реєстр містить інформацію про отримані протягом року доходи. Крім того, відомості про доходи можна отримати, сформувавши запит в особистому кабінеті на сайті Державної фіскальної служби за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/login.jspx Власникам повітряних суден, а також морського та річкового транспорту радимо перевірити інформацію у Реєстрі цивільних повітряних суден України http://avia.gov.ua/reyestr-tsivilnih-povitryanih-suden-ukr.../ Інформацію щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисні моделі, промислові знаки та іншу, що необхідна для заповнення розділу 6 «Нематеріальні активи» можна знайти за посиланням http://www.me.gov.ua/Documents/List... З правилами користування зазначеними реєстрами можна ознайомитись на сайтах відповідних органів держаної влади. Слід також мати на увазі, що інформація, яка міститься у таких реєстрах може бути не завжди повною та періодично оновлюється. Також звертаємо увагу на типові помилки, які допускаються суб'єктами декларування при заповненні декларації та надаємо свої рекомендації: • у розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації слід зазначати право користування або власності стосовно об'єктів, інформація про які відображена у розділі 2.1 декларації (крім абонентської скриньки для листування); • в декларації необхідно зазначати всіх співвласників об'єктів нерухомості, що знаходяться у Вас або членів Вашої сім'ї на праві власності, а також всіх власників об'єктів, які перебувають у Вас чи членів Вашої сім'ї на праві оренди або іншому праві користування; • слід уважніше ставитись до заповнення полів щодо вартості майна. Під час повної перевірки декларації Національне агентство, зокрема, звіряє відомості, відображені у декларації з інформацією у правовстановлюючих документах та державних реєстрах. Якщо у полі щодо вартості об'єкта зазначено «Не відомо», а Національне агентство встановить його вартість, зокрема на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на 1 січня звітного року, це може бути підставою для відкриття кримінального провадження правоохоронними органами на підставі відомостей, отриманих за результатами повної перевірки декларації; • зверніть увагу, відповідно до Цивільного кодексу України надання Вами довіреності третій особі на розпорядження транспортним засобом не означає продаж такого транспортного засобу цій особі, а лише надає їй право розпорядитись транспортним засобом від Вашого імені. Тобто Ви і надалі залишаєтесь власником транспортного засобу, що, зокрема, відображено у Єдиному державному реєстрі МВС, до відчуження Вами або довіреною особою такого транспортного засобу та оформлення такого відчуження відповідно до чинного законодавства. Отже, такий транспортний засіб має бути відобрежний у розділі 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби» деклрації; • уважно перевіряйте Єдиний державний реєстр • пам'ятайте, що юридичні особи зазначаються у розділі 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб'єкт декларування або члени його сім'ї» декларації навіть якщо вони були згадані в попередніх розділах декларації як такі, чиї акції або інші корпоративні права належать суб'єкту декларування або членам його сім'ї. Зверніть увагу, що у цьому розділі має, зокрема, міститись інформація про товариства, у яких суб'єкт декларування або член його сім'ї прямо або опосередковано володіє 25 і більше відсотками статутного капіталу. Детально ознайомтесь з визначенням поняття «кінцевий бенефіціарний власник», яке міститься у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1702-18 • у полі «Джерело доходу» розділу 11 «Доходи у тому числі подарунки» декларації зазначається інформація від кого саме суб'єкт декларування або член його сім отримав дохід. Винятком є дохід від зайняття підприємницькою або незалежною професійною діяльністю члена сім'ї, коли сам член сім'ї може бути вказаний джерелом свого доходу від такої діяльності. Це може стосуватися також суб'єкта декларування, якщо він здійснював таку діяльність у звітному періоді до початку виконання функцій держави або місцевого самоврядування або після припинення здійснення таких функцій; • зверніть увагу, якщо у звітному періоді отримано у спадщину/відповідно до договору дарування, наприклад, об'єкт нерухомості або транспортний засіб, інформація про таку спадщину або подарунок окрім розділів 3 «Об'єкти нерухомості» та 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби» має бути відображена також у розділах 11 «Доходи, у тому числі подарунки» та 14 «Видатки та правочини»; • якщо дохід або подарунок був отриманий в іноземній валюті, то його розмір слід перерахувати в грошову одиницю України за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату отримання такого доходу (подарунку); • при заповненні розділу 12 «Грошові активи» декларації, зверніть увагу, якщо кошти розміщенні в одному банку, але на різних рахунках, необхідно вносити таку інформацію до розділу окремими полями. Так само окремими полями вносяться відомості щодо коштів, розмішених на рахунку та в сейфі банку, навіть якщо мова йде про один і той самий банк. Обов'язково перевірте інформацію, що відображена у Вашій декларації, після її подання та розміщення в Реєстрі. Пам'ятайте, що Закон «Про запобігання корупції» передбачає 7 днів для подання виправленої декларації. Нагадуємо, кампанія з декларування триватиме до 1 квітня 2018 року. Вчасно подана декларація – це Ваш авторитет і Ваш спокій.
Про визначення наявності чи відсутності конфлікту інтересів
На сьогодні визначень цього поняття сформульовано достатньо багато, тим не менше одним із найбільш чітких видається формулювання, запропоноване у Посібнику ОЕСР2 з питань врегулювання конфліктів інтересів на державній службі, згідно якого КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ — це конфлікт між публічно-правовими обов'язками і приватними інтересами державної посадової особи, за якого її приватні інтереси котрі, випливають з її положення як приватної особи, здатні неправомірним чином вплинути на виконання цією державною посадовою особою її офіційних обов'язків або функцій. При цьому РЕАЛЬНИЙ КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. ПОТЕНЦІЙНИЙ КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ - тобто наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. З метою забезпечення вчасного запобігання та ефективного врегулювання конфлікту інтересів кожному службовцю рекомендується періодично складати самостійний тест, який допоможе здійснити експрес - аналіз його наявності. В обов'язковому ж порядку такий тест рекомендується складати, зокрема, у випадках: * Загальні настанови до тестів: ТЕСТ № 1 на наявність реального конфлікту інтересів Питання 1: Якими службовими, представницькими повноваженнями наділена службова особа? Висновок: У випадку очевидності впливу, службова особа має реальний конфлікт інтересів. Коментар. У контексті цього тесту важливо розуміти, що вплив приватного інтересу може означати два типи наслідків і обидва свідчитимуть про його наявність: 1. Приватний інтерес не призводить до прийняття службовою особою незаконного рішення чи вчинення неправомірного діяння, проте його ухвалення в умовах реального конфлікту інтересів, підриває суспільну довіру до нього та органу, в якому він працює, та створює умови для повторного виникнення потенційного конфлікту інтересів, який може перетворитися в реальний конфлікт інтересів (наприклад: службова особа тимчасово виконує обов'язки керівника і підписує наказ про преміювання працівників серед яких є і близька їй особа, проте здійснює це неупереджено, виходячи із конкретних результатів виконаної роботи). 2. Приватний інтерес призводить до прийняття незаконного рішення чи вчинення неправомірного діяння (наприклад: службова особа, відповідальна за проведення тендерних процедур, приймає або сприяє прийняттю необ'єктивного чи упередженого рішення про перемогу в них близької їй особі). ТЕСТ № 2 на наявність потенційного конфлікту інтересів Питання 1: Якими службовими, представницькими повноваженнями наділена службова особа? Висновок: У випадку встановлення обґрунтованої ймовірності настання обставин та очевидності впливу після їх настання, службова особа має потенційний конфлікт інтересів. Коментар. Ключовим моментом в цьому тесті є те, що службова особа має приватний інтерес, який на цей час неактуальний, тобто не впливає на об'єктивність чи неупередженість прийняття рішення чи вчинення діяння службовою особою. Однак, якщо фактичні обставини зміняться, то приватний інтерес буде мати реальний вплив та настане один із наслідків, описаних в коментарі до тесту № 1 (наприклад, службова особа та її близька особа працюють в одному державному органі, не маючи контактів по службі, однак оскільки службова особа наділена повноваженнями щодо проведення аудиту стосовно будь-кого із працівників цього органу, їй може бути доручено провести аудит роботи і її близької особи. Таким чином очевидним є висновок про те, що службова особа має потенційний конфлікт інтересів).
Перелік корупційних правопорушень, за вчинення яких передбачено кримінальну відповідальність Відповідно до примітки до статті 45 Кримінального кодексу України корупційними злочинами, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, згідно з цим Кодексом вважаються злочини, передбачені: 2 Згідно з приміткою до статті 45 Кримінального кодексу України також корупційними злочинами, відповідно до цього Кодексу, вважаються злочини, передбачені: Згідно з статтею 216 Кримінального процесуального кодексу України встановлена така підслідність щодо досудового розслідування корупційних кримінальних правопорушень: - Національна поліція України – щодо злочинів, передбачених статтями 262, 308, 312, 313, 320, 357, 3641 , 3652 , 3683 , 3684 Кримінального кодексу України. 1) злочин вчинено: Президентом України, повноваження якого припинено, народним депутатом України, Прем'єр-міністром України, членом Кабінету Міністрів України, першим заступником та заступником міністра, членом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Головою Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Головою Фонду державного майна України, його першим заступником та заступником, членом Центральної виборчої комісії, Головою Національного банку України, його першим заступником та заступником, членом Ради Національного банку України, Секретарем Ради національної безпеки і оборони 3 України, його першим заступником та заступником, Постійним Представником Президента України в Автономній Республіці Крим, його першим заступником та заступником, радником або помічником Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України; державним службовцем, посада якого належить до категорії "А"; депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом обласної ради, міської ради міст Києва та Севастополя, посадовою особою місцевого самоврядування, посаду якої віднесено до першої та другої категорій посад; суддею, суддею Конституційного Суду України, присяжним (під час виконання ним обов'язків у суді), Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої ради правосуддя, Головою, заступником Голови, членом, інспектором Вищої кваліфікаційної комісії суддів України; прокурорами органів прокуратури, зазначеними у пунктах 1-4, 5-11 частини першої статті 15 Закону України "Про прокуратуру"; особою вищого начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, органів та підрозділів цивільного захисту, вищого складу Національної поліції, посадовою особою митної служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище, посадовою особою органів державної податкової служби, якій присвоєно спеціальне звання державного радника податкової та митної справи III рангу і вище; військовослужбовцем вищого офіцерського складу Збройних Сил України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Національної гвардії України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України; керівником суб'єкта великого підприємництва, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків; 2) розмір предмета злочину або завданої ним шкоди в п'ятсот і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленої законом на час вчинення злочину (якщо злочин вчинено службовою особою державного органу, правоохоронного органу, військового формування, органу місцевого самоврядування, суб'єкта господарювання, у статутному капіталі якого частка державної або комунальної власності перевищує 50 відсотків); 3) злочин, передбачений статтею 369, частиною першою статті 3692 Кримінального кодексу України, вчинено щодо службової особи, визначеної у частині четвертій статті 18 Кримінального кодексу України або у пункті 1 частини п'ятої статті 216 Кримінального процесуального кодексу України. Перелік правопорушень, пов'язаних з корупцією за вчинення яких передбачено адміністративну відповідальність Відповідно до глави 13-А "Адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією" Кодексу України про адміністративні правопорушення адміністративна відповідальність передбачена за: 1 Перелік правопорушень, пов'язаних з корупцією, за вчинення яких може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності (не є виключним) 1. Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища (стаття 22 Закону). Перелік встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог, заборон та обмежень встановлених для органів державної влади, місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, а також до їх посадових та службових осіб
|
![]() | 2021 | ![]() |
![]() | Березень | ![]() |
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |